Dost drahý a ještě pomalý
Jako jeho předchůdce z hlubokých devadesátých let, měli bychom dodat.
Když bychom si to shrnuli prostřednictvím toho, co za poslední tři dny napsaly o novém systému noviny a odvysílaly televize. Informace z Ostravy: dvě třetiny výkonnosti starého systému, ruční dopisování mnoha dat, špatná kompatibilita s jinými databázemi. Prostějov: funguje, ale pomaleji, než systém starý. Řada věcí se musí dopisovat ručně. Karlovy Vary: Systém je pomalý, data se dopisují ručně, někdy i několikrát, protože při tisku dokladu je systém znovu vynechá. Lidé tráví u přepážek místo deseti nebo patnácti minut více než půl hodiny. Pardubice: doba vyřizování jednoho úkonu je zhruba dvojnásobná oproti starému systému. Kladno: za dobu nefunčního a poté velmi pomalého registru se nahromadily tisíce nevyřízených úkonů, to bylo nutné řešit prodloužením pracovní doby úředníků a přesčasy. I nyní běží registr o polovinu pomaleji než ten starý. A tak dále. V podstatě to stejné z celé země.
Pravděpodobně pan premiér Petr Nečas předpokládá, že když něco funguje opravdu podstatně a měřitelně hůře, než to fungovalo dříve, je všechno v pořádku. Ministra Pavla Dobeše ponechal ve funkci. Čímž zdá se, nastavil novou laťku pro hodnocení práce své a svých ministrů. Zhoršení stavu o padesát procent je v normě - asi vzhledem ke schopnostem premiéra a jeho ministrů jde ještě pořád o kvalitní výsledek. Mohlo by to být horší, daleko horší.
Co by museli udělat ostatní ministři k tomu, aby se vyrovnali Pavlu Dobešovi? Většina z nich naštěstí nemá takové možnosti a miliardy, jako pan Dobeš na dopravě, takže nemohou napáchat tolik škod. Ale dobře našlápnuto má ministr financí Miroslav Kalousek. Zvyšuje usilovně daň z přidané hodnoty, pokud bude pokračovat jako dosud, podaří se mu snížit dost podstatně její výběr. Že by až na polovinu, to by byl opravdu neuvěřitelný výkon, ale nějaké to procento to bude.
Měli bychom si zopakovat, co je opravdovým problémem centrálního registru vozidel a jeho nového počítačového systému.
Za prvé: Věc byla plně v kompetenci ministra dopravy. Tento ministr nastoupil zhruba v polovině roku 2011, měl tedy rok na přípravu registru. Tedy času bylo dost.
Za druhé: Ministr dopravy rozhodl o tom, že registr bude spuštěn na počátku července. Ministerstvo vnitra nabízelo, že bude starý systém ještě provozovat, aby byl čas na odzkoušení nového. Ale ministr dopravy rozhodl o spuštění nové aplikace. Zjevně bez pořádných zátěžových testů a možná bez jakýchkoliv testů.
Za třetí: Stížnosti na servery policie a podobně jsou výmluvy. Pokud by byl systém Centrálního registru vozidel odzkoušený, pak by byl tento nesoulad zjištěn a napraven včas. Zjistit, že sítě, ze kterých beru klíčová data, si nerozumí s mou aplikací – to není chyba těch cizích sítí, ale to je chyba mé aplikace a toho, že jsem ji neodzkoušel.
Za čtvrté: Nový systém nebere automaticky data z řady zdrojů, ale tato data se musí dopisovat ručně. To je popření počítačového věku a naprosto neuvěřitelná situace. Jak poznamenala v rozhlase jedna paní z Pardubic: „Mně to přijde jako návrat do dob totality.“Zlatá slova, tesat do kamene.
Takže za několik desítek milionů korun nakoupil pan ministr dopravy supermoderní aplikaci, která pracuje pomaleji než její skoro dvacet let stará předchůdkyně. Tato aplikace také nenechá úředníky zapomenout, jak se píše na počítači – mnoho dat totiž musí do programu vypisovat ručně, i když jsou tyto údaje někde k dispozici. Jenže nový registr je neumí použít. Koupil také aplikaci vtipnou – i nyní, kdy již údajně funguje, hraje s úředníky zábavnou hru na schovávanou. Když pracovníci u přepážek dopíšou do formulářů informace, které počítače odmítají ze záhybů své paměti vydat, při tisku například technického průkazu se tato data neobjeví. Smíchu propadají především občané. Pro ně je zvláště veselé, že si pobudou na úřadu hodinku nebo dvě.
Takže vlastně panu ministrovi Dobešovi vděčíme za naši stále lepší a optimističtější náladu.
Ladislav Velebný
Voda (zatím) zachráněna, ale ANO to nevzdá
Ministr Richard Brabec z ANO chystal významné zdražení vody pro domácnosti. Po jednoznačném tlaku sociální demokracie zatroubil na ústup, či spíše útěk. Tak zvaný vodní zákon stáhnul z jednání vlády.
Ladislav Velebný
Můj problém s hazardem
Hazard je třeba zdanit! Pořádně a od podlahy! Proti této logice se jenom těžko argumentuje, že? Přesto mám jistý problém s tím, abych jen tak bez velkého přemýšlení zvednul ruku pro to, co se chystá v Poslanecké sněmovně.
Ladislav Velebný
Vítězství rozumu nad lobby?
V České republice se za posledních deset let zvýšily maloobchodní ceny za zboží a služby o necelých pětadvacet procent. Procentní sazba provize za sjednané životní pojištění se zdvojnásobila.
Ladislav Velebný
Řízení státu (podle Babiše)
Murphyho Uzeninový zákon říká: "Kdo má rád uzeniny a respektuje zákony, nikdy by neměl být u toho, když se tyto věci dělají." Ano. Příběh Babiš x Šincl nám pootevřel dveře do kuchyně mistra uzenin a ministra financí.
Ladislav Velebný
657 korun versus 41 miliard
Jsme v průměru ochotni zaplatit za zprostředkování této služby pouhých 657 korun. Stála nás ale během pěti let nejen desítky miliard za zprostředkování, ale dalších neuvěřitelných 41 miliard navíc jen tak vyhozených do vzduchu.
Další články autora |
Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili
Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...
Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce
Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...
Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini
Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...
Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru
Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...
Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny
Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...
Nizozemec si na zahradě postavil hrad, jeho interiér láká turisty z celého světa
Šestasedmdesátiletý Nizozemec Gerry Halman si na své zahradě postavil pětipatrový hrad. V...
Poštovní známka po bagetě i voní. Francie uctila symbol gastronomie
Francouzská pošta představila novou známku s obrázkem bagety převázané stužkou v barvách trikolory....
Řekni, kde ti muži z Gazy jsou. Otazníky ohledně obětí: násobně více dětí a žen
Premium V Gaze je problém, na který upozorňovala už Marlene Dietrichová. Teď si s ní notují demografové a...
Češi umějí vyrobit řadu vojenských dronů. Ale armáda o ně nestojí
Premium Letecká výroba byla v České republice vždy na špičkové úrovni. Menší dopravní letouny, ultralighty,...
ŘIDIČ/KA (VHODNÉ I PRO SENIORY) (A12607)
AURES Holdings a.s.
Jihomoravský kraj
nabízený plat:
120 - 120 Kč
- Počet článků 78
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1359x